סיפורה של נערה שהצליחה

כיצד נערה צעירה מכפר ביפן הצליחה בזירת המסחר של אטסי

ריו, היא אומנית שמעצבת ומייצרת בעיקר חותמות גומי. ריו מתגוררת בכפר במחוז ימאגוצ'י, יפן. היא התחילה את התחביב האומנותי שלה כבר בגיל 10. בתור ילדה קטנה היא אהבה לעצב תבניות וחותמות גומי שמשמשות בעיקר למדבקות ובולים. אבל, מאחר ואטסי לא מאפשרים לפתוח חנות למי שמתחת לגיל 18, היא התחילה את העסק הראשון שלה בגיל הזה.

בעידוד המשפחה והחברים, המסע שלה להצלחה החל.
ריו פתחה את החנות הראשונה בשנת 2009. החנות נקראת "דבר אל השמש". זהו שם שמגיע מהתרבות היפנית בו גדלה ריו.
בחנות יש כבר למעלה מ 1.200 מוצרים וכמעט 20.000 מכירות. שנתיים לאחר מכן, ריו כבר פתחה את החנות השנייה שלה באטסי. חנות זו מתמקדת באספקת המוצרים שלה לספקים וחנויות. בחנות השנייה יש כ 70 מוצרים בלבד ולמעלה מ 4.600 מכירות. כאשר, המכירות הם לעסקים ולכן, כל הזמנה היא בכמות ובתקציבים גדולים.

למרות ההצלחה הגדולה והאימפריה הקטנה אותה הקימה, ריו מעידה על עצמה שכל מה שהיא רוצה זה חיים פשוטים בכפר שלה.

אהבתי לאסוף חותמות גומי מאז שהייתי קטנה. ילדותי ביפן הייתה מלאה ביצירה, מלאכת יד, ציור, אהבת בולים ונייר יפני אומנותי בעבודת יד. זה דומה גם עם חותמות גילוף מגומי. גילוף תבניות לבולים היה תחום אומנות פופולרי ביפן והתחלתי בגילוף תבניות גומי לבולים ומדבקות כתחביב ילדות.

חנות באטסי זה מעין תהליך שלוקח זמן. יש צורך בהתמדה ויציבות בעבודה. וכשזה מתחיל, זה מתחיל. אטסי הינה נקודת התחלה שיכולה להתפתח ולהתרחב לערוצים ומקורות שונים שאפילו לא חשבת עליהם.

למשל, בשלב מסוים, מישהו עושה על החנות שלך סרטון ביוטיוב וזה מקפיץ את המכירות, כמות העוקבים ברשתות גדלה, כתבה קטנה בירחון אומנות כל שהוא, מישהו מזכיר אותך בבלוג שלו והמיתוג מתחיל להיתפס. בנוסף, ככל שעובר הזמן, החנות צוברת לקוחות שחלקם הם לקוחות חוזרים שרוכשים שוב ושוב. וכך, התהליך מתחיל לזוז והעסק מתחיל להתייצב ולגדול.

ריו לא מלחיצה את עצמה. היא מספרת שתמיד יש לה קערת מקצ'ה (תה ירוק יפני מסורתי) והיא אוהבת לישון טוב והרבה. היא מרגישה שלפעמים, גם "לא לעשות כלום" זה טוב מאוד עבורה.
כיום, ריו פעילה באינסטגרם עם קרוב ל 15.000 עוקבים, פינטרסט עם למעלה מ 7.000 עוקבים, טוויטר ופיסבוק עם 2.800 עוקבים.

3 טיפים חשובים להצלחה באטסי
עצה ראשונה,
השקיעו בתמונות. התמונות הם המפגש הראשוני שלכם עם המשתמשים. אלו רואים את התמונה של המוצר שלכם בסביבה בה יש עשרות תמונות אחרות של מוצרי המתחרים. לכן, זו ההזדמנות שלכם לבלוט ולגרום לגולש להקליק דווקא על המוצר שלכם. ניתן לצלם תמונות טובות ואיכותיות גם עם טלפון נייד. השקיעו בתאורה טובה, אם אין תאורה מקצועית צאו החוצה וצלמו בתאורת אור יום. נסו להשקיע בסטיילינג והבליטו את המוצר על רקע מתאים שלא יגנוב את תשומת הלב מהמוצר. כמו כן, הראו קנה מידה בצילום. למשל, צלמו את המוצר ליד משקפיים או ביד שלכם. כך שלמשתמש יהיה ברור מהו גודל המוצר כבר מהצילום.

עצה שנייה,
התמידו והיו עקביים. אטסי אוהב עקביות. זה מראה על כך שהחנות שלכם פעילה ומנוהלת על בסיס שוטף וקבוע. למשל, הוסיפו מוצר חדש פעמיים בשבוע באופן עקבי. הוסיפו עדכון פעם בשבועיים. כך, האלגוריתם של מנוע החיפוש של אטסי, יזהה אתכם כחנות פעילה ששווה להשקיע בה ויקדם אתכם בתוצאות החיפוש למקומות ריאליים ואולי אפילו לדף ראשון.

עצה שלישית,
השקיעו ב SEO של הרשומות. זה כולל ביטויי מפתח רלוונטיים, כותרת שבה משולבים ביטויי המפתח החשובים וכדאי שאלו יהיו כבר בתחילת הכותרת, נסו לשלב גם תגי מפתח בתיאור. אם כי זה לא יעזור לאטסי אבל זה כן יכול לקדם אתכם בגוגל. בחרו בקטגוריה נכונה ורלוונטית, בחרו והשתמשו בחכמה בפרמטרים השונים הקיימים ברשומת המוצר. כמו כן, מומלץ אבל לא חובה להוסיף סרטון וידיאו קצר של המוצר שלכם.

לסיכום:
הסיפור של ריו הינו ההוכחה הברורה לכך שאתם יכולים. אם נערה צעירה מכפר מרוחק יכולה לעשות זאת כשכל מה שיש לה זה רצון ותחביב יצירתי, אז… חברה, גם אתם יכולים. אין ספק. פשוט התחילו לפעול. זכרו את הפתגם, "מי שלא רוצה להיכשל שלא ינסה להצליח". אז אל פחד, עשו את הצעד הראשון והתחילו עכשיו.

מקורות: ריאיון עם ריו, החנות הראשונה של ריו, החנות השנייה של ריו,

מקווה שעודדתי, בהצלחה!   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קבלו עכשיו!

את החוברת [ ללא תשלום ]

סיפור עסק

שתעזור לך להגדיר ולכתוב את סיפור המותג שלך
זהו כלי עוצמתי ובעל ערך רב לעסק שלך