כיצד למכור יצירה ועבודות יד

היכן ניתן למכור מוצרי יצירה ועבודות יד

אני פוגש בהרבה אנשים יצירתיים שעושים דברים מיוחדים ונפלאים. אם זה אומנות, בובות פרווה מיוחדות, תיקים מעוצבים, אביזרי אופנה בעבודת יד, גובלנים ועבודות רקמה, כפפות סרוגות, מוצרי קודש, יודאיקה, מקרמה ומה לא. תענוג לראות עד כמה יצירתיות ויופי יש בעולם.

וכשמדברים על הצד הכלכלי של היצירה, אני תמיד שואל, תגידו, אתם מרוויחים מזה? במקרים רבים התשובות דומות. לא, אין סיכוי שמישהו יקנה את זה, זה לא מספיק טוב, מי בכלל ירצה את זה, אני לא מבין במכירות ועוד כל מיני תשובות שכאלו.

אפשר לעשות כסף מיצירה, והרבה.
הרשו לי לומר באופן חד משמעי. אם יש לכם כשרון, אתם יודעים ליצור דברים מיוחדים, יפים ומקוריים, אם אתם מיצרים משהו פשוט ויצירתי שפותר בעיה לאנשים, והכי חשוב, אם אתם אוהבים את זה, אז בוודאות, יש לקוחות שמעוניינים בזה.
לפני עידן המסחר באינטרנט, זה באמת היה עניין לא פשוט למכור עבודות יד, מוצרי מלאכה ופרטי אומנות. אבל כיום, המצב שונה. יש כל כך הרבה פתרונות למכירת מוצרים שכאלו באינטרנט. כל מה שצריך זה להתחיל לפעול. אל תחששו לנסות ולהתחיל את המסע להצלחה שלכם.

למתמידים, סיכויי ההצלחה גבוהים מאוד.

אבל, חשוב להבין שהאינטרנט זה לא איזה שהוא כפתור קסם. זאת אומרת שזה לא עניין של לשים את המוצרים שלכם באינטרנט וגמרנו. ואז, הכסף יתחיל לזרום. לא, זה לא עובד כך. אם ברצוננו להצליח ולהקים ערוץ הכנסה יציבה, עלינו להשקיע ולהתאזר בסבלנות. יש עקומת למידה. אבל לאלו שיתמידו, סיכויי ההצלחה גבוהים מאוד. ומעבר לכך, זה כיף. אז, למה לא לנסות? אולי זה יצליח…

Creativityכאן, אציג מספר פתרונות אינטרנטיים שמיועדות למכור מוצרים באינטרנט. ובעיקר, זירות מסחר שפונות לקהל של אוהבי מוצרי עבודת יד, יצירה, אומנות, קלאסיקה ועוד.
פלטפורמות אלו, פונות לקהל רחב מהעולם כולו. אבל, יש צורך ביכולת בסיסית בשפה האנגלית. המשותף לכל אלו, זה שכולן מתנהגות כמו רשתות שיווק. ניתן לתקשר עם אנשים, לכתוב הודעות, לפרסם, להגיב על עבודות ומוצרים של אחרים, לכתוב מאמרים או פוסטים מעניינים ועוד. הרעיון הוא, להיות פעיל. לתקשר עם האנשים ולהתמיד. סבלנות והתמדה יביאו תוצאות.

חברים, אני אומר לכם. אם אין לכם זמן לתקשר עם אנשים, לכתוב, להגיב ולהתמיד. עזבו את זה. זה לא בשבילכם. זה יהיה בזבוז זמן. אבל אם אתם אוהבים את זה, אז עם התמדה, יגיעו גם המכירות.

ההבדל בין זירת מסחר לחנות אלקטרונית
לפני שנתחיל ברשימת האתרים בהם תוכלו ליצור פעילות, חשוב להבין את ההבדל בין שני הסוגים השונים של הפלטפורמות.

זירת מסחר זוהי מערכת קהילתית, בה ניתן לפתוח חנות ולהעלות מוצרים למכירה. המערכת מספקת את התנועה ואת הכלים השונים לניהול החנות. והאלגוריתם של המערכת שולח (או פחות שולח) תנועת אנשים רלוונטיים (או פחות רלוונטיים) למוצרים שלכם. היתרון הגדול בחנות שכזו הוא שמערכת זירת המסחר מספקת לכם את תנועת האנשים והמכירות. זהו יתרון ענק. אתם לא צריכים לדאוג להביא את הקהל, המערכת דואגת לזה.

החיסרון הגדול הוא שזה לא באמת החנות שלכם ואין לכם שליטה רבה על מה שקורה. יהיו מקרים בהם המערכת תשלח לכם הרבה קהל ויהיו מקרים בהם המערכת תשלח מעט מידי. אתם חייבים לעמוד בתנאים ובחוקים של המערכת ובמקרה של טעות או אי עמידה בתנאים ואפילו קטנים או לא משמעותיים אתם יכולים למצוא את החנות שלכם מושעית וסגורה ואין לכם הרבה מה לעשות בנידון. אבל, שוב. למרות החסרונות והקשיחות, הם מספקים את התנועה והמכירות וזה יתרון ענק. זהו פתרון מומלץ למי שיש לו כבר חנות אלקטרונית, או למתחילים שאין להם תקציב מספק לחנות משלהם ולקידום.

Large set of beads for creativity

חנות אלקטרונית כמו אתר מכירה בשופיפיי, זה כבר עסק שלכם בשליטה מלאה שלכם. יש לכם גישה לנתונים, הלקוחות שלכם, אתם קובעים ומנהלים את החנות, זה עסק ונכס שלכם. אבל, אתם גם אלו שצריכים לקדם את העסק הזה ולהביא תנועת אנשים רלוונטיים ולייצר את המכירות. בסופו של דבר, חנות שכזו, זה העסק האמיתי אליו אתם צריכים לשאוף.
תאכלס. רשימת זירות מסחר

כן. הגענו לעיקר המאמר. הנה מספר אתרים בהם תוכלו לפתוח חשבון ולהעלות את המוצרים שלכם. זכרו, השקיעו בתוכן, בביטויי המפתח ובתמונות, התמידו והתאזרו בסבלנות. זה יגיע.

אטסי – Etsy (etsy.com)

זה הרבה יותר מזירת מסחר. זוהי קהילה של אנשים יצירתיים ועסקים ביתיים. הפלטפורמה מאפשרת לכם לפתוח חנות משלכם. זוהי זירת מסחר פופולרית מאוד למוצרי מלאכת יד, יצירה, אומנות, קלאסיקה ווינטאג'. הבעיה עם אטסי, היא שבשנים האחרונות הם הפכו להיות כל כך גדולים ולכן התחרות שם גם כן גדולה מאוד.

אבל, אם יש לכם מוצר ייחודי שפונה לנישה מאוד ספציפית אז הסיכוי להצלחה הוא די טוב.

ארטפייר (artfire.com)

זה גם אתר ברמה גבוהה שמורכב מקהילה ורשת חברתית של סוחרים ובעלי מלאכה ויצירה שמגיעים מכל העולם ומתקשרים ביניהם. כל מה שקשור בעבודות יד מקוריות.

לא מוצרים מסחריים. הקהילה הזו מקיימת גם דיונים ואירועים מעניינים בתחום. בניגוד לאטסי, פתיחת חשבון וחנות באתר הזה עולה כסף.

אמזון, עבודות יד – Amazon Handmade – (sell.amazon.com/programs/handmade.html)

זהו ערוץ משנה של אמזון המתמקד במוצרי עבודת יד, יצירה ואומנות. והיתרון הגדול זה שזה בכל זאת אמזון. עם קהל של כ 250 מיליון. התנאים שלהם הם שכל המוצרים שברצונך למכור בזירת המסחר הזו, צריכים להיות עבודת יד, או מורכבים ביד או שעברו שיפורים או שינויים ביד.

צריך לעבור קצת בירוקרטיה ופרוצדורה בכדי לקבל מהם אישור, אבל מרגע שהאישור התקבל, ניתן להקים את קטלוג המוצרים שלך ולהתחיל. גם כאן יש עלות חודשית בנוסף לאחוז מסוים מהמכירות

הקרטל הגדול – Big Cartel – (bigcartel.com)

פורטל וזירת מסחר שנוצר על ידי אומנים למען אומנים. המטרה המוצהרת שלהם היא לקדם את היצירתיות של בעלי מלאכה ויוצרים ולעזור להם להתמודד מול התחרות של תאגידי הענק.

נשמע טוב. ההשתתפות בתוכנית שלהם דורשת תשלום חודשי, אבל מעבר לתשלום החודשי הם לא גובים אחוזים על המכירות. הפלטפורמה הזו פחות חזקה בלהביא תנועה לחנות אבל הם מאפשרים הרצת פרסום ממומן מתוך המערכת שלהם. לי אישית אין ניסיון איתם, אבל שמעתי וקראתי עליהם והם בהחלט ממתינים אצלי במגירה לבדיקה וניסיון.

לסיכום:
מה שחשוב זה להתחיל
יש עוד מקורות רבים נוספים באינטרנט בהם ניתן להשתתף ולמכור מוצרי עבודת יד, יצירה ואומנות. צריך להבין שבכל אפשרות בה תבחרו, יש עקומת למידה, צריך סבלנות והתמדה בכדי להצליח. במיוחד אם אתם חדשים בעסקי האינטרנט. אל תתנו לכישלון אחד או שניים לעצור אתכם בדרך להגשמת החלום. אלו לא כישלונות. אלו אבני דרך במסלול להצלחה אמיתית. חברה, זה אפשרי וזה עובד. לכו על זה.
מקווה שעזרתי, בהצלחה!     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קבלו עכשיו!

את החוברת [ ללא תשלום ]

סיפור עסק

שתעזור לך להגדיר ולכתוב את סיפור המותג שלך
זהו כלי עוצמתי ובעל ערך רב לעסק שלך