8 דרכים כיצד לגייס לקוחות חדשים על בסיס קבוע
תהליך גיוס לקוחות חדשים הינו חלק חשוב וקריטי בהצלחת העסק, אך זהו אינו עניין פשוט. עסק בריא צריך מכונת לקוחות משומנת שעובדת ללא הפסקה ומספקת לקוחות חדשים על בסיס קבוע.
ישנם הרבה חלקים שמרכיבים את מכונת השיווק הזו ויש הרבה צעדים שצריך לנקוט כדי להבטיח את הצלחתם של לקוחות חדשים אלה, החל מקידום, רכישת לידים, פעילויות במקומות בהם הקהל הפוטנציאלי נמצא, העברת הקהל בתהליך מסודר שמיועד להכין אותם למכירה והפיכתם מקהל פוטנציאלי ללקוחות בפועל.
הנה שמונה שיטות שיעזרו לכם להתחיל.
שיטה 1 – הגישה האישיתבעידן האינטרנט שבו הרבה עסקים משתמשים בערוצים מקוונים שונים כדי לקדם ולשווק את עצמם. כולם רגילים למערכות המקוונות והגישה האישית די התמוססה. ובדיוק בגלל זה, הערוצים המסורתיים והאישיים הפכו פחות תחרותיים. זו הזדמנות לפעול בערוצים הללו על מנת להגיע לקהל באופן אישי ולהציג בפניו את המסר השיווקי.
נסו להחיות בחזרה את השיטות האישיות כמו כנסים והרצאות שדרכם ניתן להגיע ישירות אל הקהל הרלוונטי. ארועי קידום ומיתוג שאליהם יוזמנו הלקוחות הפוטנציאליים או במקרה של מוצרים, צרו תקשורת עם הקהל בנקודות מכירה הרלוונטיים לעסק שלכם, חוגי בית, הדגמות ועוד. במפגשים אלו, תנו לקהל ערך חשוב עבורו כמו מתנות ממותגות, הנחות והטבות שזמינות אך ורק עבורם, נסו לעזור לקהל ולפתור להם בעיות איתם הם מתמודדים בהקשר למוצר או השירות שלכם וכך תמירו את חלקו ללקוחות.
שיטה 2 – פעלו במדיה החברתית
פלטפורמות מדיה חברתית או רשתות חברתיות הן דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם. כמה דוגמאות לפלטפורמות מדיה חברתית הן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ויוטיוב. כמובן שיש עוד. פלטפורמות אלו מספקות כלים ואפשרויות איתם תוכלו לקדם את העסק שלכם, לתקשר עם הקהל ולהשיג ממנו לקוחות.
הרעיון הוא לפעול וליצור עניין ומעורבות בכדי להפיץ את החזון של בית העסק שלכם, לעודד אנשים להתעניין ואז להניע אותם לפעולה ולהפוך אותם ללקוחות. חשוב להבין כיצד פועלות הפלטפורמות הללו כדי שנוכל לעסוק ולתקשר באופן שיטתי עם הקהל הרלוונטי. זה דורש התעסקות ולמידה, אבל זה עובד ולעיתים גם עובד חזק מאוד.
שיטה 3 – קידום ממומן באינטרנטזוהי שיטה חזקה, מיידית וברוב המקרים עם תוצאות ברורות ומוצלחות. עסקים משתמשים בקידום תוכן ממומן כדי להביא תנועה איכותית וממוקדת לאתר שלהם או לתחילת המשפך השיווקי בכדי להגביר את המודעות למותג ולהתחיל את הליך הקידום.
בעיקרון, קידום ממומן הינו פרסום באינטרנט תמורת תשלום. חברות יכולות לשלב את התוכן או האתר שלהם בתוצאות של מנועי החיפוש, לפרסם מודעות ברשתות חברתיות או לרכוש שטחי מודעות באתרי תוכן באינטרנט. השיווק הממומן הוא דרך טובה לעסקים קטנים שמאפשרת להגיע ללקוחות חדשים בתקציבים סבירים.
היתרון הגדול בערוצי הקידום הממומן הוא ביכולת למקד את הקהל אליו יחשף הפרסום. יתרון נוסף הוא הנתונים שמתקבלים בפלטפורמות האלו. נתונים אלו מאפשרים לשפר ולמקד עוד ועוד את איכות התוכן והקהל. קמפיין ממומן יכול להתחיל ולהביא תוצאות ברמה של ימים ספורים.
שיטה 4 – שיווק ישיר
נראה שעם כל ההיי-טק שיש כיום, רבים שכחו את הערוץ המסורתי והטוב הזה. שיווק ישיר הוא הזדמנות לעסק ליצור אינטראקציה ישירה עם לקוחות פוטנציאליים. הצורה המוכרת ביותר של שיווק ישיר היא שימוש בשירות הדואר כדי לשלוח פרסומות וחומר אחר ללקוחות פוטנציאליים.
שיווק ישיר יכול לכלול גם חלוקת עלונים או חומר פרסומי, קידום בדואר אלקטרוני, תוכנת מסרים או טלפון. שיווק ישיר הוא צורת פרסום הבאה במטרה ליצור קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים עם הצעה לקנות מוצר או שירות.
המטרה היא להשתמש במגע הראשוני עם לקוח פוטנציאלי כדי לפתות אותו לבצע רכישה בעתיד. שיווק ישיר משמש לעתים קרובות לקבלת פרטי הקשר של האנשים. לדוגמה, רוב חברות השיווק הישיר מציעות מתנות בחינם, הטבות או הנחות מראש כדי לעודד אנשים להשאיר את פרטי ההתקשרות שלהם ואז ניתן להגיע אליהם שוב ושוב עם מידע נוסף על המוצרים או השירותים שלהם.
החיסרון של טכניקות שיווק כאלה היא שזה יכול להרגיש כמו ספאם או להיראות כפלישה לפרטיות ובמקרים מסויימים זה יוצר התנגדות אוטומטית.
שיטה 5 – שיתופי פעולהשיתופי פעולה לגיוס לקוחות הם שותפויות בין מותגים ועסקים בעלי אינטרס משותף, המעוניינים להגיע לקהלים האחד של השני. למשל, אם יש עסק שמספק שרותים לקהל רלוונטי לתחום שלנו, נרצה ליצור איתו שיתוף פעולה בכדי לקבל גישה לקהל שלו בתמורה לעמלה, תשלום או שנאפשר לו גישה לקהל שלנו. כמו מישהו שיש לו ערוץ יוטיוב מצליח שעוסק בתחום שלנו ולערוץ הזה יש כמות גדולה של נרשמים וצפיות.
נבקש ממנו להמליץ או לעשות ביקורת למוצר או לשרות שלנו וכך נחשוף את העסק שלנו לקהל חדש של אותו הערוץ. זה נקרא קידום משפיעים. שיתוף פעולה שכזה בה במטרה לקדם את המותג או השירות באמצעות מינוף קהל העוקבים החברתי שלהם.
זה יכול להיות גם עם אנשים שיש להם רשימת תפוצה איכותית וגדולה להם הם יכולים לשלוח המלצה בדואר האלקטרוני. התוצאה של שיתוף פעולה בגיוס לקוחות היא להרחיב את טווח ההגעה של המותג לקהלים חדשים.
שיטה 6 – שיווק מפה לאוזן
המלצות מפה לאוזן ובכלל, המלצות וביקורות טובות הם הדרך הקלה, האיכותית, המכובדת והכדאית ביותר להשיג לקוחות חדשים. כל מה שצריך הוא להשקיע בתקשורת עם הלקוחות הקיימים שלנו ולוודא שהם יהיו מרוצים בכדי שהם יספרו על כך הלאה.
כי מי שמגיע דרך המלצה אישית נחשב ללקוח הפוטנציאלי הטוב ביותר עבור העסק שלנו. אותו לקוח מרוצה שהמליץ וסיפר עלינו, למעשה הכין את הלקוח, בנה עבורינו את האמון ועשה עבורנו כמעט את כל תהליך המכירה.
הלקוח המרוצה שלנו למעשה הפך להיות סוכן המכירות הטוב ביותר שלנו והכי יפה, שזה בחינם. כדי למקסם את שיווק הפה לאוזן, חשוב לוודא שהלקוחות שלנו יהיו עם חווית שירות וקניה מצויינים ולהמשיך ולתקשר איתם גם אחרי הרכישה.
למשל, דיוור קבוע בדואר האלקטרוני והצעת הטבות, מתנות, תמריצים, הזמנה לאירועים, בקשה לכתוב ביקורות או בקשה לשתף את החוויה שלהם עם חבריהם, בני משפחתם ולעוקביהם במדיה החברתית.
שיטה 7 – נטוורקינג
נטוורקינג היא שיטה שבה קהילה של בעלי עסקים משתפים פעולה האחד עם השני על ידי כך שכל אחד מפנה לקוחות לאחר. זהו תהליך של פיתוח קשרים עם אנשים, ארגונים או עסקים אחרים שיכולים לעזור להשיג את המטרות שלך על ידי המלצות והפניות.
ישנן דרכים רבות להפוך את הנטוורקינג לאפקטיבי לעסקים. למשל, אם העסק שלנו הוא בית דפוס, כדאי לנו לשתף פעולה עם יועצים עסקיים או רואה חשבון שמתעסקים בחלק מהמקרים עם קהל של אנשים שפותחים עסק חדש.
בדרך כלל עסק חדש זקוק למוצרי דפוס רבים ולכן הם יכולים להפנות אלינו את הלקוחות שלהם.
שיטה 8 – תוכניות סוכנים
תוכנית סוכנים. זוהי שיטה מקוונת ברובה, מתוחכמת ודורשת הכנת תשתית. אבל כשזה עובד, זה עובד על אוטומט ויכול להצליח בגדול. תוכנית שותפים (אפילייאט), מבוססת על מתן עמלות לכל מי ששולח קהל לאתר שלנו ומתן עמלות עבור רכישות שבוצעו בפועל.
צריך להתקין ולהפעיל מערכת ייעודית לניהול תוכנית שותפים שתשולב באתר שלכם ותאפשר למי שמעוניין להירשם ולהשתתף באופן אוטומטי בתהליך. למשל, מנהלי אתרי בלוג שלהם יש תנועה טובה, אושיות אינסטגרם וטיקטוק או מנהלי קבוצות בפיסבוק, ערוצי יוטיוב, בעלי רשימת דיוור גדולה ועוד. זו דרך מצוינת ואוטומטית לייצר רווחים.
יש להשקיעה בבניית התשתית, התקנה והפעלת מערכת שכזו וזה דורש השקעה ושימוש בבעלי מקצוע. אבל כשהתשתית פועלת, כל התהליך הינו אוטומטי לחלוטין. הסוכנים נרשמים, מקבלים מהמערכת כתובת ייחודית, הם מפיצים את הקישור באתרים שלהם או בערוצים החברתיים שהם מנהלים בשילוב המלצה או מתן ביקורת, הקהל נחשף למוצרים שלנו, חלקו מבצע רכישות והופך ללקוחות שלנו והמערכת יודעת לזהות כל רכישה שבוצעה, מהיכן הגיע ולאיזה סוכן היא שייכת ולהוסיף בחשבונו את העמלה שמגיע לו.
לסיכום:
ישנם ערוצים רבים בהם נוכל לפעול בכדי להיחשף לקהל איכותי, לספר לו על השרותים או המוצרים שלנו ובכך לגייס לקוחות חדשים לעסק על בסיס קבוע.
לכל בית עסק ולכל קהל יהיו ערוצים ושיטות אחרות שמתאימים עבורו. החכמה הגדולה היא לנסות ערוצים שונים, לנתח את הנתונים והתוצאות ואז להתמקד בערוצים שעובדים הכי טוב. לא כל הערוצים יצליחו. אבל כשמוצאים ערוץ מצליח זה שווה הכל.
כמו כן, חשוב להבין שכשמגיעים לקהל. צריך להניע אותו בשלבים ולא מיד לנסות למכור לו ולבקש ממנו את כרטיס האשראי. יש צורך לבנות אמון וסמכות עם הקהל, חשוב לפעול בתהליך. לבנות אצלו עניין, אמון וצורך ואז כשהוא מוכן ובשל, אפשר לבקש את כרטיס האשראי.
מקווה שעזרתי ונתראה בפוסט הבא